Tuesday, July 14, 2009

SS501 MV Collection Part 2

huish..penat sungguh aku tunggu part2 ni, last week hari2 asyik check je, tak jugak keluar. sekali pagi ni tadi aku try la tengok, kot2 ada(dah2-3 hari kot tak check!) sekali ada!! wah~ giler excited aku, sib baik tak histeria je..hahaha

2nd part ni bukan sambungan ke hape ke, rupanya an expanded version of part1. bagi aku, sebetulnya namakanlah part1 tu sebagai teaser ke kan? kalau part1 & part2 tu dah macam cerita bersambung. Seriously, segala tanggapan aku selepas tengok 1st part haritu meleset sama sekali. HJ & JM bukan berebutkan itu perempuan, tapi dia hanyalah mangsa keadaan.. orang putih kata 'she was at the wrong time and the wrong place'. It's true that she's JM's girl, but the plot does not revolves around her.

The storyline was very confusing. My guess is that JM refused to do something asked by the scarred face guy, so the scarred face guy hired HJ to kill JM. tu yang HJ tembak JM kat tengah2 jalan, and KJ tembak the girl at the same time. Then HJ kidnapped the girl, maybe because he want to lure JM.. so masa ni tunjuk part1. kalau perhatikan, last part1 ada tunjuk jari JM bergerak, so memang dah tau dia akan selamat. In order to save his gf, JM threatens a guy, so dia dapatlah tau kat mana HJ sorok his gf. Pastu JM tricked HJ kononya dia dalam hospital lagi, bila HJ pergi nak bunuh JM, JM masuk selamatkan gf dia. Yang perempuan tu pulak macam tak nak keluar je.. siap sempat tengok gambar HJ lagi. confused aku..dia nak kat HJ ke? sekali, KJ mucul tiba2(masa ni terkejut giler aku~) dia pulak kidnapped the girl..then, berlakulah adegan kejer-mengejar pakai kereta mahal! hahaha.. bila HJ dapat tau dia kena tipu, dia pon bekejar balik, but on the way, dia nampak plak perempuan tu dalam kereta KJ, so dia pon kejar gak

The race ends in a parking lot(ni part mula2 dalam part1) masing2 acu pistol, sekali datang segerombolan orang2 suruhan mamat muka cacat tu, berlakulah tembak-menembak.. then, HJ and JM got shot!! KJ and the scarred face guy pulak boleh main tembak2 sambil berjalan tapi tak kena? masa ni barula tau ape kena mengena KJ dalam cerita ni.. rupanya KJ ingat JM yang upah suruh bunuh ayah dia, tapi yang sebenarnya terbalik. tu yang KJ pegi tembak JM tapi terkena perempuan tu. ntah macam mana KJ tau yang JM tak bersalah, dia tembak mamat muka pecah tu. kiranya terbalaslah dendam KJ.. tapi HJ and JM masih lagi terbaring tapi tak mati, so I guess both of them will survive.

tapi aku sangatlah tak puas hati ending macam tu je.. hampir semua soalan2 aku haritu terjawab.. ade je yang tak relevan lansung! dan ada je yang x akan terjawab~!! huhuhu aku sangat kesian kat baby and YS, dua2 ni keluar part nyanyi je~

moral of the story, jangan la jadi pembunuh upahan, tak pasal2 kena tembak..hahaha

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...