Monday, July 06, 2009

He did it, again!

Congrats to Federer! He has won against Andy Roddick 5-7, 7-6(8-6), 7-6(7-5), 3-6 16-14 to claim his 6th Wimbledon title. So, sekarang ni Federer has 6 Wimbledon titles, 5 US Opens, 3 Australian Opens and 1 French Open title, menjadikan record baru 15 Grand Slam titles, mengatasi record Pete Sampras of 14 majors. Dan Federer jugak dapat balik his world no.1 spot from Rafael Nadal!

Tapi malam tadi sakit jiwa jugaklah tengok Federer nak kasi habis, sengit sangat2. Masa set pennetuan tu, aku dah tak mau tengok, takut kalah, so aku pegi tido.. tak lama lepas tu bapak aku kejut, kata Federer menang! Ingatkan dah kalah..terkejut gak bila tau dia menang.. terus aku ngan kakLong bangun. Tengok dia amik hadiah.. haha, adeke tengok penyampaian hadiah je? Kesian aku tengok Mirka, tension je.. nasib baik tak terberanak kat situ~~!

Paling best, 3 tennis legends datang tengok final kali ni. Bjorn Borg, Rod Laver and Pete Sampras yang datang buat surprise. Pastu lepas menang tu Federer siap pakai blazer khas, masa dia tunjuk kat camera tu aku ingat ape la kan, rupanya ada golden no.15 sulam kat belakang~wah special gitu~!

p/s: Hmm..nanti agaknya anak Federer akan ikut tak jejak langkah ayah dier?


credit: wimbledon.org

3 comments:

*miszleen* said...

skali lagi..kerana tennis ni aku terpaksa korbankan cite2 di mustika aku...haihs :P

a.T.i.e.Q.a said...

ooh..langgan mustika ke? cerita ape tu?!

*miszleen* said...

haha..mustika, macam2 ada~ :P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...