Wednesday, December 15, 2010

Edisi terkini terlambat!

Sekarang ni musim cuti sekolah, maknanya jugak musim orang berkawen. Dan bila usia dah mencecah suku abad, makin ramai rakan sebaya mula melangkah ke alam baru, alam perkahwinan.. Infact, almost every week dalam cuti sekolah ni ada jemputan.. tapi apakan daya saya bekerja di hari Sabtu, banyaklah jemputan tak dapat datang..sorry ya kawan2? mana yang terdaya/sempat dan rapat sajer.. tapi doa saya tetap ada.. semoga berbahagia sehingga akhir hayat..Amin!

kalau ditanya bila turn saya? dulu2 jawapannya belum ada kawan/bf.. tapi bunyinya sangat lame.. dan orang yang bertanya mesti takkan percaya.. jadinya sekarang saya dah start jawab begini: InsyaAllah, tahun depan.. kalau tak pun the next next year.. and next, next,next.. ahahaha..nak buat macam mana, jodoh pertemuan di tangan Tuhan, InsyaAllah, ada jodoh, kawen la saya..Aminnnn!

okeh, berbalik kepada cerita.. Sehubungan dengan itu, Sabtu lepas saya dan kaklong ke PD menghadiri perkahwinan Fida.. rakan sekelas di Jasin. Ingatkan dapatlah jumpa kawan2 lama, rupanya tak ada pon..yang ada hanya yang kenal muka sajer, masa sekolah boleh kira berapa patah borak. Dan saya tak sempat berjumpa pengantin, kerana pengantin sedang bersanding dan belum makan, jadinya tak boleh tunggu lama.. kami nak ke Melaka ada urusan mustahak.

dalam perjalanan
Bila pengantin bersanding, saya pulak sibuk makan.. nak melangkah ke depan pelamin mengambil gambar sangatlah malu okeh.. jadinya sebelum balik curik2 jugaklah dari jauh, buat bukti! tak sangka pengatin nampak saya, siap tegur dari atas pelamin.. ok lah tu~

gambar dizoom dari jauh..hence the bad quality :(

Kemudian ke Melaka. first time ni jejak kaki di Jusco TERbesar (hais, kat Melaka ni ape je tak TER.. TERbesar, TERtinggi..ape lagi?!)
terlaksanalah kiranya urusan mustahak kami tu, urusan MELONTAR duhet..aka shopping! jaut x shopping? bukan apa, kat Melaka nun ada 'stylist' free.. harga barang pon jauh lebih murah, siap boleh discount kowkow.. pasal stylist kami tu regular customer! puas hati, saya puas la, tak labur banyak, tapi rasanya sorang lagi tu sangat puas, betul dak? baju dia nak ke weddings dah ada.. saya? recycle sajer mana yang ada!

2 comments:

semut-terbersin said...

wah wah aper yg mustahak sangat tuh?
stylist? sape? murah? tak paham..

a.T.i.e.Q.a said...

mustahak dlm kurungan. ahaha.. pegi shopping kat melaka..kira mustahak la sbb nak kena balik jugak hari tu..tak tido pon. kaklela la stylist tu, dia bleh dapat murah.. habis semua org kat butik dlm jusco tu dia kenal! siap nak ajak pegi kat tesco dgn mydin, tgk butik2 lain. kaklela kata tudung awning kat mydin lagi murah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...