Thursday, August 13, 2009

Dengar kata cikgu

Sekejap ni tadi ada tengok variety show 'Vitamin' kat astro ch303. Rancangan ni berbentuk information pasal kesihatan dan ada quiz, yang jadi pesertanya artist. So, adalah satu part tu dia bagitau, menompang/menongkat dagu(lihat gambar) boleh meyebabkan kerosakan pada tulang rahang dan jugak kat tulang tengkuk. Terus aku teringat kat cikgu geografi aku masa kat MRSM KK, Cikgu Fatimah. Mana taknya, kalau dalam kelas geog, janganlah berani nak tongkat2 dagu, nanti dia tepis je.. tak pon kena cubit. Katanya lebih kurang macam ni: "kepala awak tu tak boleh berdiri sendiri ke?" rupanya cikgu tak kasi tongkat dagu bukan saje2 je.. ada sebabnya~!

p/s: kesimpulannya, dengar dan ikut cakap cikgu.. banyak manfaatnya~!

2 comments:

keireen said...

tau tak, time aku baca entry ko ni, aku tgh tongkat dagu...hehhehe..terus tegak leher aku..gegegge

a.T.i.e.Q.a said...

ahaha..dengar kata aku kalau tak moh sakit~!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...