Sunday, June 28, 2009

konsert oh konsert

Semalam, aku dengan kakLong pergi IB tengok ni:
Disebabkan nak ambik tiket, kitorang datang awal.. sempatla shopping cenderamata sikit(aha..gambar x de), pastu posing2 kat pameran baju Dato' Siti
cuba teka baju ni semua dia pakai bila?
yang pink dgn putih kat RAH, gaun kembang(putih) kat wedding dia, baju kurung oren masa pengumuman perkahwinan Dato' Siti dgn Dato' K. Yang lain2 tu at her other various concerts.

Gambar Dato' Siti buat persembahan tak de ye, kakak2.. sebarang bentuk rakaman tak dibenarkan semasa konsert. Tapi pon kalu aku amik gak tak nampak.. almaklumlah kamera cikai je, bukan SLR yang boleh zoom clear giler~

Tapi dah habis konsert tu Dato' Siti ada buat autograph session.. haku tak kuasa la nak beratur sebab dah dekat pukul 11 dah masa tu, tapi tunggu gak Dato' Siti keluar nak ambik gambar. kebetulan masa aku keluar tu orang tak ramai lagi.. haku dok level 1 je, senang nak keluar. so, aku dapatla tunggu kat depan sekali, tapi kat tepi sikit.. kira jarak aku dengan meja tu tak sampai pon 5meter. Nak tunggu sikit punya lama.. ada la dalam 15 min, lepastu bila nak amik gambar banyak pulak pak pacak block.. boleh tak dia dok keliling Dato' Siti.. bengang giler..menyibuk je~! Ni jelah la sikit habuan tok aku buat kenang-kenangan:

aah..jelingan mengancam~~!
gambar blur sebab zoom ni

Komen aku tentang konsert ni:
Aku puji vokal Dato' Siti yang semestinya mantap (do blame me, of course I'm bias~!) dan kelancaran konsert.. itu sudah semestinya.
Dari segi persembahan tarian, aku kureng suka.. bagi akula kan, tarian kontemporary ni susah nak difahami jalan cerita dia.. lagi2 aku ni yang buta seni. Satu lagi, I was distracted by the dancers.. ahaha..sedar2 aku dah tak tengok Dato' Siti.. sebabnya aku concentrate giler2 nak paham message diorang tu. Nasib baik tak semua nyanyian Dato' Siti ada penari.. aku lebih suka bila Dato' Siti nyanyi sorang2.. lebih feelnya. Ni jelah yang aku tak suka pon~! Yang lain aku sukeee~~
Dari segi gimik, sangat best! Dato' Siti menggunakan sepenuhnya kebolehan pentas IB.. so banyak sangat kejutan malam tadi.. haa, nak tau macam mana, kenalah tengok sendiri. kalau tak silapla kan, katanya nanti akan ada vcd konsert ni.. jadi, aku malas nak cerita panjang2.
Overall, aku sangat berpuas hati.. yelah, ni first time aku jumpa Dato' Siti live(biarla orang nak kata ape pon..aku memang jakon!) kalau Dato' Siti buat konsert lain kali, aku nak pegi lagi!!
Dan aku sangat2 gembira bila tak de orang naik giler ke, jerit2 ke.. yela kan, kat IB pon..tertib kenalah jaga.

aha..aku nampak dato' K, handsome~ awet muda lagi! pastu aku nampak Datin Juma+husband, kakLong nampak(aku x nampak) DS Effendi+anak (of course ada DS Tiara tapi tak nampak)

6 comments:

hai said...

nampaknya lepas ni kita boleh gelarkan dia "siti berjambul"!jgn maree...muda2 ni gi la tgk konsert puas2...dulu2 layan gak konsert ni tapi konsert search dan wings je....

a.T.i.e.Q.a said...

tulah..papa dgn ashraf pon cakap dia x pakai tudung ke?
haha..Makteh rock!

keireen said...

ala...nak ikut jugak.....nak ikut..nak ikut...

a.T.i.e.Q.a said...

kirin, ko nak ikut pegi mana ni?

keireen said...

konsert ct..walopon da lepas..sob sob

a.T.i.e.Q.a said...

biar betik..ko minat ke Dato' Siti ni?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...