Saturday, December 31, 2011

Demam drama Melayu


Tentang Dhiya dah habis kan, apa kata kita tengok pulak drama Bicara Hati kat Astro Prima ch105?
ni serba sedikit info dicurik diambil dari FB Drama Bicara Hati:

Basic Information

Release Date
3 Januari 2011, Selasa, 9.00 malam
Network
Astro Prima (105)
About
Drama bersiri 26 episod, adaptasi dari novel Bicara Hati
Description
Produser : Tarantella Pictures Sdn. Bhd.
Director : Osman Ali
D.O.P : Malek Marwi, Bob Fitri
Idea Asal : Damya Hanna
Skrip : Jujur Prananto
Plot Outline
Dalam satu kemalangan kecil yang tidak disengajakan, Tengku Syahran dan Zahlia bertemu. Ketika itu, Tengku Syahran sedang buntu memikirkan cadangan emaknya ingin menjodohkan dia dengan Linda, seorang wanita yang tidak pernah dicintai.

Seminggu mengenali Zahlia, Tengku Syahran menyatakan hasratnya untuk memperisterikan Zahlia untuk mengelak dirinya dikahwinkan dengan Linda. Zahlia terkejut dengan ...See More
Starring
Sharnaaz Basir Ahmad (Tengku Syahran), Christina Suzanne Stocktill (Zahlia), Marsha Milan Londoh (Linda), Josiah Hogan (Razif), Lash Mokhtar (Adli)
Directed By
Osman Ali
Written By
Jujur Prananto (Penulis Skrip), Damya Hanna (Penulis Novel)

saya pernah baca novel ni, pinjam dari cik Dila(kalau tak silap) tapi dah tak ingat ceritanya macam mana :D rasanya drama ni ada harapan jadi best sebab tuan directornya orang yang sama mengarah filem "Ombak Rindu" yang fofuler tu!

tapi, saya promote drama ni kat sini sebab ada beberapa scene berlakon kat office saya! 
the crew caught in action
  jangan jeles, saya dapat jumpa hero & heroin ;) tapi Christina Suzanne(heroin) pakai purdah masa saya jumpa dia.. tapi nampak mata pon dah cantik tau! 
dan nasib baik jugak saya tolak tawaran jadi extra(cewahhh), karang tak pasal2 jadi glamer keluar tv :P

apapa pon, jangan lupa tengok cerita ni tau?!


p/s: gambar credit to kak Aishah.. thanks kak!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...