Thursday, November 17, 2011

Malang tak berbau..


just had the worst experience of my life.. being dragged (in my car) for 200m by a huge lorry! Alhamdulillah saya tak apa2.. apart from small cuts terkena serpihan kaca, and untill now, still trembling! tapi sekarang dah start rasa lenguh2 badan.. rest assured, I've been to a doctor :)

it happened this morning at 8am. i'm on my way to office, and stucked behind this lorry that was moving very slow, about 40km/h. before that, a few cars managed to overtake it, but i did not. when we almost arrived at a T-junction with a very high slope, the lorry stopped, and suddenly there's a sound (or two, can't recall) dan lori tu terus mengundur, and hit my car yang berada betul2 dibelakangnya. since i'm a bit terkeluar ke sebelah kanan jalan, lori tu hentam bucu belah kiri, menyebabkan kereta saya terpusing melintang jalan. bear in mind that there's a lot of cars behind me.. hence, along the way 'kami' sapu sekali 3 buah kereta yang tak sempat nak buat apa2.

this is the culprit..
can you see the bottom of the 2 pokok klapak? tinggi itu la bukitnya (kalau dari sini nampak sama tinggi dengan lori tu)

boleh bayang tak macam mana perasaan saya yang berada dalam kereta? kalau tanyalah orang2 yang ada kat situ, diorang tau macam mana saya menjerit macam orang histeria..masa tu saya tak pikir apa dah, tunggu je la dia berenti sendiri. bila kereta saya dah berenti dari diseret tu, saya jerit mintak tolong macam nak gila sebab tak dapat keluar. pintu tak boleh bukak..tingkap driver dah retak (tapi belum berderai) saya tengok engine dah berasap. panik tak usah cakap! sepanjang jalan saya pusing mengadap pintu kereta, jadi nampak ramai orang berhenti, sebab nak elak dari kena langgar.. dalam hati dok pikir, tak de orang kena nak tolong saya? lama sangat diorang nak datang, tapi cepat je sebenarnya.. terus diorang pecahkan tingkap belakang driver, dan saya keluar dari situ.

bahagian kiri yang dilanggar lori.. minyak kaler hijau dah banjir kat depan sana.
bahagian kanan yang melanggar kereta2 lain
stupid lorry driver.. sebenarnya dia dah rasa dah sebelum tu lagi, break dia macam rosak.. masa kat bukit sebelah sekolah teknik sepang tak jauh dari tempat kami accident, tapi masih jugak jalan!

bila tengok keadaan kereta, orang tak percaya saya selamat.. saya pulak tak percaya tengok keadaan kereta seteruk tu sebab saya selamat! lagi 3 buah kereta tu tak teruk sangat, kemek2, dan ada yang tingkap/tayar pecah, tapi kereta masih boleh jalan.
photos taken at the IPD Sepang.
depan pon teruk jugak.. bumper siap tinggal kat atas tempat mula2 accident, rim 2 bijik tak tau pegi mana..
please not be a total lost.. i still owes the bank..a lot!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...