Friday, February 24, 2012

Pagi yang produktif!


Pagi ni je telah berjaya men-settled-kan 3 perkara penting:

  1. Renew IC - IC sekarang dari zaman muda remaja(18 tahun), dengar katanya kena tukar sebelum umur 27! nasib baik tak kena denda, bayar = 10 hengget
  2. Servis cik Goldilocks - dah 1000km (lebih dah sebenarnya)
  3. collect refund cheque settlement loan kereta
Sementara tengah cuti ni, marilah kita memaksimakan masa yang terluang :P. Penatnya tak usah cakap! tapi berbaloi-baloi #:-S mana taknya, dari Salak Tinggi ke KL.. lepas tu berkejar pulak ke office di Seri Kembangan! yang sedihnya hari ni terpaksa korban annual leave yang seciput tu semata-mata nak ke menara A*bank kat jalan Yap Kuan Seng. kena ambil EL pulak tu.. awal tahun lagi dah hancus KPI ku :( ini semua pasal sekeping cek yang sepatutnya boleh je bank pos/courier ke rumah!

Alkisahnya semalam saya call bank nak tanya pasal status refund baki full settlement Ms Black.. loan dah clear hujung bulan Jan lagi, ni dah nak masuk hujung bulan Feb, tak ada khabar berita pun. saya pulak nak kena check sendiri! biasalah, kalau call bank mesti kena pass banyak tangankan.. sehinggalah saya berjaya bercakap dengan seorang officer.. but I was shocked to know that apparently she has talked to 'me' earlier that morning and 'I' had asked for the cheque to be send to Ipoh! giler ke apa? bila masa saya duduk kat Ipoh? and she insisted that I talked to her earlier..and mentioned something about husband /:) saya ni kawin pon belum, macam mana nak ada husband? mati-mati saya denied, dah tentulah bukan saya bercakap dengan dia pagi tu! dan dengan eksyen-nya dia suruh saya datang collect sendiri kat sana x(

so, petang semalam terpaksa tebalkan muka jumpa bos mintak belas ikhsan nak cuti 1/2 day (jimat-cermat, nak holiday punya pasal ;)) sebab nak settlekan benda ni! dari petang semalam sampai ke pagi jantung ni dub-dap-dub-dab laju asyik risau je.. iyelah, takut jugak kalau-kalau ada orang curi & salah guna identiti saya!

setelah 3 kali turun-naik lif yang bertingkat-tingkat, akhirnya saya dapat berjumpa dengan officer yang call saya semalam.. nasib baik tak perlu tunggu lama untuk dapat cheque tu! setelah diselidik, katanya maybe diorang tersalah no telefon! thank God I called yesterday afternoon.. kalau tidak entah ke manalah cheque tu pergi :(

and untill this moment saya masih tertanya-tanya kenapa orang di Ipoh tu boleh senang-senang claim duit yang bukan kepunyaan dia? dan kenapa saya kena collect sendiri bila sebelum tu the officer was willing to send her the check all the way to Ipoh? lu pikirlah sendiri!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...