Sunday, January 06, 2008

trip to Padang~day 2


Kami diberi tahu lepas subuh pemandangan Danau Maninjau sangat cantik.. tasik tu seblah je dengan hotel kami., nama pon Nuansa Maninjau Resort, di Embun Pagi ni.
Memang Mas Joko tak tipu! SubahanAllah..sangatla cantiknya :-o ape lagi, bergambar sakanlah!! tapi kena tunggu kabus reda sikit, baru clear.. sementara tu kami melontar kat depan hotel tu ;) pukul 7.30am pi bekfast, pastu terus check-out.
Pagi tu turun dulu ke Danau Maninjau nak pergi melawat rumah kelahiran HAMKA, melalui kelok 44. memang kelok betul, dan cukup 44 keloknya! Alhamdulillah bas tak laju, tak la mabuk!
inilah Danau Maninjau.. gambar dari bawah bukit tadi
di rumah tu kami mendengar cerita riwayat hidup HAMKA yang famous dengan novel 'Tenggelamnya Kapal Van Der Wijck' yang bercerita tu sepupu HAMKA sebelah ibunya. Tak sangka rupa2nya rumah tu dipelihara oleh Abim Malaysia!
ni masjid yang dibina oleh HAMKA

Destiasi kami hari kedua ni Bukittinggi. Dalam perjalanan, kami singgah di Koto Gadang, tengok pembuatan barangan perak.
dan sedikit shopping :D
Sampai di Bukittinggi, berhenti dulu di Pasar Atas, melontar lagi! kat situ ada jual macam2, souvenir, hiasan, sulaman..makanan pon ada! rupa2nya jauh lebih murah dari tempat2 sebelum ni! Pasar Atas ni memang tempat shopping betul2.. tempat lain tu buat tengok2 dah la..

Berhadapan dengan Pasar Atas ada Jam Gadang..di bina oleh Belanda, katanya cuma da 3 je kat dunia ni.. satu kat sini, satu kat Melaka, satu lagi tak ingat :">
Pukul 5.30pm kami berkumpul untuk check-in di hotel Pusako.. dekat je ghupanye..kalu tak puas shopping bleh je nak pi lagi ;)

2 comments:

Unknown said...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.



Please enjoy your trip with Kita Holidays Indonesia said...

Asslamualaikum Tuan/Puan.

Sesiapa yang nak melawat ke Padang dan Bukittinggi jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Kami menyediakan PAKET TOUR DAN PENGKHIDMATAN KENDERAAN SAHAJA UNTUK LAWATAN PADANG DAN BUKITTINGGI dengan harga yang sangat berpatutan dengan driver yang mesra, educated, baik hati, sopan, suka menolong dan sudah lama berpengalaman dalam memberikan pengkhidmatan pada pelancong dari Malaysia.

Kami berusaha menjadikan lawatan Tuan/Puan sangat berbaloi dan bermakna dengan famili dan rakan-rakan di masa percutiannya bersama kami.

Our motto : We serve you with heart

Wassalam
Contact person :

1. Amsyahril
( Director )
Mobile : +62 852 6300 7445 ( WhatsApp )

2. Riko Adryansyah
( Tour & Transportation Manager )
Mobile : +62 813 6565 4104 ( WhatsApp )

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...